صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۵۶۵۶۳

 چرا مشارکت حداکثری؟

«مردم‌سالاری دینی» یکی از راهبردهای انقلاب اسلامی در اداره نظام اسلامی است. حضور و مشارکت مردم از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون نقش قابل توجه و بی‌بدیلی بوده است. مشارکت مردم در انتخابات متعدد اعم از انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شوراها، گواهی بر این مدعاست. حضور در این انتخابات نشان‌دهنده وفاداری ملت شریف ایران اسلامی به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است و موجب حفظ کشور، استمرار امنیت ملی، تضمین پیشرفت، اقتدار ملی، عزت و شکوه کشور، وحدت و... خواهد شد؛ البته در این شرایط که دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ شناختی و ترکیبی به دنبال ایجاد تحریف و تفرقه در بین امت اسلامی هستند و از رهاورد این جنگ با توطئه‌های خود می‌خواهند باعث کاهش سرمایه اجتماعی کشور شوند؛ از این ‌رو انتخابات پیش‌رو در اسفندماه و مشارکت حداکثری مردم بنا به دلایل زیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است:

۱‌ـ مشارکت حداکثری در انتخابات، پشتوانه‌ای قوی برای پیشرفت، اعتلا و موفقیت ایران اسلامی در عرصه‌های گوناگون است. 
۲ـ مشارکت حداکثری موجب افزایش قدرت دیپلماسی و سطح اقتدار بین‌المللی و جهانی ایران در عرصه‌‌های ملی و بین‌المللی و جهانی خواهد بود. به هر میزان که مشارکت مردم در مقاطع انتخاباتی افزایش یابد، به همان میزان به اقتدار کشور و نقش‌آفرینی آن در سطوح گوناگون جهانی افزوده خواهد شد. 
۳ـ حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات سبب افزایش اعتماد عمومی در کشور خواهد شد و این اعتماد عمومی منجر به ایجاد وحدت در سطح کشور خواهد شد و وحدت آحاد ملت موجب شکوفایی، پیشرفت، عزت و... در ایران اسلامی می‌شود. 
۴ـ مشارکت حداکثری زمینه تحقق مردم‌سالاری دینی و مقوله مهم مقبولیت را در کشور فراهم می‌کند و نتیجه آن استمرار بیشتر انقلاب اسلامی خواهد بود. 
۵ـ مشارکت حداکثری موجب تحقق اهداف انقلاب، تقویت و تثبیت بیش از پیش ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌شود. 
۶ـ مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سبب می‌شود ظرفیت‌های متنوع کشور به فعلیت برسد و زمینه اشتغال‌زایی، استفاده بهینه از منابع، بهبود وضعیت معیشتی مردم، افزایش قدرت پول ملی، پیشرفت و... را در کشور فراهم کند.
۷ـ حضور مردم در انتخابات باعث ایجاد یأس و ناامیدی دشمنان و کاهش طمع آنها در کشور خواهد شد.
۸ـ مشارکت حداکثری موجب ایجاد یک نوسازی در اداره کشور می‌شود و این نوسازی زمینه پیشرفت کشور را در عرصه‌های گوناگون میسر می‌کند. مشارکت حداکثری مردم موجب کاهش اشتباهات مسئولان می‌شود و نظارت جمعی را افزایش می‌دهد و در نتیجه فساد کاهش می‌یابد. 
۹ـ مشارکت حداکثری باعث حفظ و تحقق منافع ملی خواهد شد و همه آحاد مردم از این موضوع بهره‌مند خواهند شد و موجب افزایش اعتماد عمومی در جامعه می‌شود.
۱۰ـ مشارکت حداکثری می‌تواند پایه تحول باشد و تأثیر جدی در سرنوشت و آینده درخشان کشور داشته باشد. 
 منبع: هفته نامه صبح صادق

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات